Profhilo

Profhilo är en injicerbar anti-age produkt som återställer nivån av hyaluronsyra som naturligt finns i huden. Efter behandling förbättras hudens struktur,
elasticitet och fuktbalans med en uppstramande verkan. För bästa resultat rekommenderas två doser med 4 veckors mellanrum, därefter ytterligare en dos efter 6 månader för att bibehålla effekten. Profhilo används främst i ansikte och på hals men det går även att behandla andra kroppsområden där huden tappat volym och elasticitet.

Profhilo är en injicerbar anti-aging behandling gjord av hyaluronsyra för hud som förlorar sin elasticitet och fasthet med ålder. Det kan användas på ansikte, hals, decolletage, armar, händer och knän, eller andra delar av din kropp där huden visar synliga tecken på åldrande.

Ofta ser vi en omedelbar märkbar förbättring av hudton och återfuktning, samt en ökad fasthet och minimering av linjer.

Hyaluronsyra är mest känd som en substans i ”Filler” och brukar användas för att ge volymen till läppar eller att konturera och forma andra områden i ansiktet.

Profhilo skiljer sig från vanliga Fillers på många sätt tack vare sin struktur som gör det möjligt att den sprids över ett stort område för att öka återfuktning och strama upp eller ”omforma” huden.

Hyaluronsyra är en naturligt förekommande substans som produceras i vår kropp, den finns i hud, leder och annan bindväv. Dess roll är att behålla fukt i kroppen och hjälpa till med kollagenproduktion. Den kan hålla upp till 1000 gånger sin vikt i vatten vilket gör den idealisk för att bindande fukt i huden. Med ålder minskar dock hyaluronsyraproduktionen och huden ser mattare ut och dehydreras, med fina linjer och rynkor som en oundviklig följd.

Profhilo innehåller en av de högsta koncentrationerna av stabiliserad hyaluronsyra på marknaden. Eftersom den är termiskt bunden och inte kemiskt bunden fungerar den som en fantastisk hydrator (återfuktare), och inte en volymsprodukt så som fillers. Det injiceras strax under ytan av huden där det sprider sig snabbt och reagerar med din egen vävnad för att omedelbart öka hydrering. Under de närmaste fyra veckorna går den in i fas två och börjar arbeta med att öka elastin och kollagenproduktion. Detta omformar effektivt huden och ger den ett smidigare, jämnare och fastare utseende.

Tack vare sin gel-konsistens fördelas Profhilo smidigt och jämnt, utan att några klumpar bildas – en potentiell risk med traditionella fillers. Det betyder att det kan användas på områden som är svåra att behandla med traditionella fillers till exempel halsen.

En komplett kur består av två sessioner med en månad emellan. En ytterligare behandling kan rekommenderas efter ca fyra till sex månader för att bibehålla effekten.

Lag på konsultation

Numera är det lag på konsultation minst 48 h innan injektionsbehandling om du tidigare ej besökt oss eller om du ej varit hos oss de senaste 6 månaderna för samma behandling. Ansvaret att konsultationen görs i rätt tid ligger på dig som kund. Om bokad behandling ej kan utföras pga konsultation ej är utförd enligt lag debiteras du fullpris på bokad behandling. Konsultation för Profhilo kan även göras per telefon.

Boka konsultation HÄR

Under konsultationen tittar vi på möjligheterna att behandla dig med Profhilo och du får information om hur behandlingen går till och vilket priset blir för just din behandling. Du får under konsultationen också möjlighet att ta upp de förväntningar och funderingar du har inför behandlingen.

Om du äter läkemedel, har någon bakomliggande sjukdom (ex autoimmun) eller allergi/överkänslighet är det av största vikt att informera oss om det på konsultationen. Även då du behandlats med injektioner på annan klinik eller gjort annan estetisk behandling/operation. Detta kan påverka behandlingsmöjligheterna.

Under tiden man är gravid eller ammar utför vi inga behandlingar, inte heller under IVF-behandling. Vi utför inte heller behandling om man nyligen varit sjuk, har pågående infektion eller inflammation i kroppen. Vid kraftig acne eller rosacea behandlar vi ej, inte heller då du har varit hos eller planerar besöka tandläkare. Den dag som behandlingen ska utföras är det viktigt att vara helt frisk.

• Konsultation genomförs minst 48 h innan behandling enligt ny lag från den 1 juli 2021.
  • På behandlingsdagen gås konsultationen igenom.
  • Huden inspekteras och desinficeras noggrant före injektionen påbörjas, make-up tvättas bort
  • Profhilo injiceras på utvalda områden

Efter behandling är det vanligt att uppleva besvär som svullnad, ömhet och lätt rodnad. Detta är ett normalt kroppsligt inflammatoriskt svar som varar ett par dagar efter behandlingen. Blåmärke är relativt vanligt och försvinner normalt efter 1-2 veckor.

Undvik i 48 h efter injektionsbehandling

• Make up eller potenta hudvårdsprodukter
  • Alkohol

Undvik i 48 h + 14 dagar efter behandling med Profhilo

• Bastu och varma bad
  • Kraftig kyla mot det behandlade hudområdet så som kylig vind, minusgrader, is- eller kylomslag
  • Resa

Behandling med Profhilo utförs ej under vaccinationsprocessen och 4 veckor efter sista dos (gäller inte produkter som innehåller Clostridium botulinum toxin, “Botox”).

Vaccination påverkar immunförsvaret. Det kan uppkomma reaktioner så som svullnad i det injicerade området. Den här typen av reaktion finns rapporterat hos personer som injicerats med filllers vid vaccination mot influensa, vattkoppor, bältros och i samband med virus- och bakterieinfektioner. Vid reaktion kontakta oss på Kliniké 08-41022800 / info@klinike.se

Ta hand om din hud

Rekommenderade produkter efter en profhilo behandling