RETUR & REKLAMATION

RETUR

Du har öppet köp i 14 dagar från det att du mottagit paketet. Du kan under denna period skicka tillbaka dina varor för byte eller få dina pengar åter. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden på 49 kr. Kontakta info@klinike.se innan retur så hjälper vi dig med ditt ärende och sänder vi en retursedel till dig på mail och SMS via Postnord. Med hjälp av returfraktsedeln identifieras ditt kundärende automatiskt. Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong. 

Vid retur står du som kund för transporten av varan och det är därför viktigt att varan returneras i en intakt förpackning och att alla eventuella tillbehör och manualer finns med. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur.

Om produkten är förstörd eller använd uppfylls inte returpolicyn och återbetalning kan då utebli. Vid godkänd retur återbetalas du summan för din beställning inom 14 dagar. Vid ej kompletta returer debiteras du de extra kostnader som uppkommer alternativt accepteras inte returen. Vi ber dig följa vår returpolicy för att säkerställa att returen hanteras rätt och att du blir återbetald. 

Vi tillämpar följande undantag från ångerrätten (2 kap. 11 § DAL):
Ångerrätten gäller ej varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten.

 

REKLAMATION

Kontrollera att din försändelse är oskadd vid leverans. Vid skador, fel produkter eller saknade varor kontakta oss omgående på info@klinike.se. Ange batchnummer och bifoga foto på produkten och dess emballage och transportförpackningen den kom i.

Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till transporten eller produktionen av varan och gäller inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Varje reklamation bedöms av Klinike AB som förbehåller sig rätten att neka reklamation om reklamationsrätten ej uppfylls.

Klinike AB förbehåller sig rätten att antingen leverera en ny felfri produkt, erbjuda prisavdrag på produkten eller häva köpet och återbetala dig som kund. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@klinike.se. 

 

GARANTI

Kliniké är auktoriserad återförsäljare för samtliga varumärken. Vi följer garantier som lämnas av produkttillverkaren. Kliniké lämnar inga ytterligare garantier utöver dessa. Om du känner dig osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss på Kliniké så kan vi guida dig. Kliniké tar ej ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i någon av de produkter som säljes via Kliniké. Vid osäkerhet kring reaktioner och produktinnehåll, kontakta oss på info@klinike.se

Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos oss kan du kontakta någon av våra hudterapeuter på 08-410 228 00 eller info@klinike.se för att få hjälp med reaktionen.

Reklamationsrätt är i enlighet med svensk lag 3 år. Om du är osäker på vad som gäller kring reklamationsrätt kan du läsa mer om detta på Konsumentverket.se